Tandregulering

Bliv glad for dit smil

Årsagen til tandregulering kan skyldes flere ting, da tandstillingsfejl kan give forskellige gener. Som udgangspunkt foretager vi vores behandlinger med fokus på at forbedre tygge- og bidefunktionen hos vores patienter. Dog ser vi også voksne, der ønsker at blive behandlet for deres tandstillingsfejl af kosmetiske årsager. Vi ønsker at gøre vores patienter glade for deres smil, så de med stolthed tør vise det frem.

Tandregulering – årsager:

• Skæve tænder/pladsmangel
  • Mellemrum mellem tænder
  • Emaljeskader/uhensigtsmæssigt slid af tænder
  • Hovedpine/tænderskæren

Hvordan foregår tandreguleringsprocessen?

Der findes en del forskellige tandreguleringsbehandlinger alt efter omfang og tandstillingsfejl. Behandlingsprocessen vil altid starte med en grundig forundersøgelse, hvor det vurderes, om der er behov for regulering, samt hvilke behandlingsmuligheder der er. Ved behov for regulering, henviser vi til en ortodontist (specialtandlæge), der udfører behandlingen.

Invisalign – en mulig behandling

En metode, der har vundet stor popularitet gennem de senere år, når det drejer sig om tandregulering, er det smarte alignersystem Invisalign. Med de gennemsigtige skinner får du rettet dine tandfejl hurtigt og effektivt, og Invisalign har samtidig et stort fokus på brugerens komfort og design, så tandretningsprocessens bliver en behalige og smertefri oplevelse hele vejen rundt.

Ved at skifte skinne hver uge, bliver dine tænder hurtigere rykket på plads, og du vil opleve betydelige forbedringer allerede tre måneder efter, du er startet med at bruge Invisalign. Med de gennemsigtige bøjler fra Invisalign får du rettet dine tænder med en langt mindre invasiv metode, end der før ofte er benyttet, hvorfor der også er mange, der nu efterspørger denne behandling.

Der er stort set inden, der vil lægge mærke til dit tandretningsforløb, da alt, du gør, er at gå med Invisaligns skræddersyede og gennemsigtige skinner. Skinnerne er enormt brugervenlige og nemme at tage af, så du behøver ikke holde dig tilbage, hvad end du skal spise eller børste tænder.